Sunday, March 29, 2009

Labuan Indoor

Salam dari Labuan.

Alhamdullilah, Syukur pada Allah. Pasukan Memanah Compound UiTM Pahang menang 3 emas, 1 perak dan 1 gangsa di Kejohanan Memanah Indoor Kastam Diraja Malaysia. Kejohanan ini berlangsung bermula dari dari 14-16 Mac 2009

Keputusannya adalah seperti berikut :-

Emas Berpasukan Lelaki - Muhammad Khlaid Hashim (Arau), Wan Azwan Wan Muhammad (AS120), Sharir Aizat Abdul Ghani (AC110)

Emas Berpasukan Wanita - Nurhidayah Abdul Latip (AS110), Norhayati Al-Madinah Hashim (AS120) dan Nurdila Ismail (AS120)

Emas Individu pusingan Olimpik - Nurhidayah Abd Latip (AS110)

Perak Berpasukan wanita bagi pemanah yg bermain utk ATM - Zulaikha Md Nor (AS120)

Gangsa Individu pusingan Olimpik - Muhammad Khairul Azam Bin Hashim (Pelapis Negeri Kelantan yang bermain untuk UiTM)

Kejayaan ini menjadi lebih manis apabila pasukan memanah wanita kita berjaya mengalahkan Siti Aisyah dan Hasbudiana. Mereka adalah pemanah negara yang memenangi emas dan perak di Kejohanan Memanah Sirkit ASIA di Bangkok awal bulan ini.

Kejayaan yang mengakibat saya menitik air mata ialah apabila pasukan memanah lelaki yang dalam pusignan kelayakan individu hanya menduduki tempat 6, 15 dan 19, begitu garang menundukkan Sabah 220-215, ATM 219-217 dan berjaya ke Final. Bertemu Kastam Labuan, mereka menang dalam perlawanan penuh dramatik dengan markah 209-208.

Pasukan wanita pula mudah ke Final dengan mengalahkan Sabah 204-180. Di Final mereka menang 206-204 mengalahkan ATM.

Secara keseluruhan saya amat kagum melihat kesungguhan pelajar-pelajar kita yang mempunyai semangat juang tinggi. Dari segi fizikal mereka kecil jika dibandingkan dengan ATM, Kastam, MSN dan pelapis tetapi hati dan cita-cita mereka sangat besar.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: